Emmaboda Energi 💙 GlobalConnect

GlobalConnect är ny kommunikationsoperatör i stadsnätet. Bor du i en ansluten fastighet? Då kan du själv välja de tjänster som passar dig bäst från en eller flera av tjänsteleverantörerna som finns i nätet.

Vad händer nu?

Under vecka 20-21 sker bytet till GlobalConnects plattform. Har du idag en tjänst på bredband, telefoni och/eller TV via fiberuttaget så flyttas den automatiskt över, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal och din hastighet/TV-paket om din leverantör inte informerar dig om något annat.

GlobalConnets hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ser du vilken dag flytten genomförs för just din adress.

Avisering om driftstörning

Under dagen när arbetet pågår kan du uppleva störningar och avbrott i dina tjänster. Om driftstörningen kvarstår efter klockan 16:00, testa att starta om din utrustning. Det gör du enklast genom att:

  1. Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa
  2. Vänta 10 sekunder
  3. Sätt därefter i strömkabeln igen

Upplever du fortfarande problem med dina tjänster efter klockan 16:00 och efter utrustningen startats om, kontakta GlobalConnects support på telefonnummer 0771-23 20 23 för felanmälan.
Öppettider: Vardagar 08:00-19:00.